مديريت شهر در دسترس شماست!
اكنون و پس از چندسال از تحقق رويكرد وتحولات شهر امیدیه ميتوان اينگونه سخن گفت كه با اجراي طرح های مهم ، موضوع مهم «تعامل» بين مديران شهري و شهروندان و در دسترس مردم قرار گرفتن مجموعه مديريت شهري، به وقوع پيوسته است.
تحقق محله محوري و ارائه خدمات در نزديكترين سطوح دسترسي مردم و رسيدن به خواستههاي زندگي شهري از طريق تعامل با شهرونداني كه در گرمای سوزان امیدیه زندگي ميكنند، از مهمترين دغدغ های مسولین شهری بوده كه بهدنبال آن بايد كاهش هزينهها را براي آنان در رابطه با فرآيند خدماتي كه دريافت ميكنند در پي داشته باشد. همچنين بايد به اين نكته توجه كرد كه در سطح مناطق اين امكان وجود ندارد كه تا آخرين نقطه محله بررسي شود و نيازهاي مردم و افراد، شناسايي و براي آن برنامهريزي شود پس بايد براي اين كار اجزاي مديريتي را در كوچكترين سطح برقرار كنيم تا به اين هدف برسيم. اجراي طرح «انجمن های محله ایی» از جمله راهكارهاي مهم و موفق براي ارائه خدمات بهينه به شهروندان در عرصههاي مختلف خدمات شهري است. با انجام تغييرات در ساختار سازماني شهرداري، شهرداري به سمت اهداف جديد خود كه مهمترين آنها احترام بهحقوق شهروندان است پيش رفت. بررسي اين تغييرات از نگاه درون سازماني، به افزايش اختيارات شهرداران نواحي منجر شد و از نگاه برون سازماني به خلق شهرونداني مسئول تر، مشاركتپذيرتر و علاقهمندتر ختم ميشود. اما فراموش نكنيم براي اجراي دقيق اين نقشها بايد اين روند حركتي و حمايتي ادامه يافته و با شيب مناسبي افزايش يابد و هر زمان كه ضرورت احساس شد نسبت به اصلاح و بازبيني آن اقدام كرد. آنچه روشن است اينكه اجراي طرح ناحيه محوري، ناشي از اجراي آزادي عمل به شهرداران نواحي و اعتماد شهردارامیدیه در واگذار كردن اختيارات خود تا سطح خرد شهري به آنان بوده است و در چنين شرايطي شهردار با ابتكار عمل مناسب ميتوانند به خوبي زمينهساز مناسبسازي بسترهاي مديريتي در سطوح پاييني و ارتقاي كيفيت خدمات رساني به شهروندان باشند.
نظرات شما عزیزان: